فیلم| آرای پستی چیست و چرا شمارش آنها در ایالت‌های کلیدی آمریکا طولانی شد؟

13:39 - 17 آبان 1399
کد خبر: ۶۷۲۰۸۰
روند شمارش آرا در انتخابات آمریکا با گذشت ۳ روز هنوز به پایان نرسیده و در چند ایالت کلیدی همچنان ادامه دارد.

- روند شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز شنبه، ۱۷ آبان، وارد چهارمین روز خود شده و در برخی از ایالت‌های کلیدی این روند همچنان ادامه دارد.

آرای پستی به آرایی گفته می‎شود که رای دهندگان پیش از روز انتخابات و بدون حضور در مراکز رای گیری، رای خود را از طریق پست ارسال می‎کنند؛ رای گیری پستی در آمریکا تنها مربوط به انتخابات ۲۰۲۰ نبوده و در دوره های پیشین نیز از این روش استفاده شده است.؛ این دوره به دلیل شیوع ویروس کرونا با اقبال بیشتری در آمریکا روبرو شد.

 

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/2838112_979.mp4']

 

 «ایندیا تایمز» در گزارشی به طولانی شدن روند شمارش آرای انتخاباتی در آمریکا پرداخته و در این باره می‌نویسد «۳ روز پس از بسته شدن مراکز اخذ رای در آمریکا، نتایج نهایی این انتخابات مشخص نشده است اگرچه جو بایدن، نامزد دموکرات در آستانه پیروزی بر دونالد ترامپ، رییس جمهور این کشور قرار دارد.»

 

چرا شمارش آرا در ایالت‌های کلیدی آمریکا طولانی شد؟

 

این پایگاه دلیل دیر اعلام شدن نتایج در ایالت‌های کلیدی را حساسیت و نزدیک بودن رقابت میان ۲ نامزد انتخاباتی توصیف می‌کند.

ایندیا تایمز می‌افزاید که طولانی شدن روند شمارش و انتظار برای نتیجه موجب بروز تنش شده و ترامپ نیز دموکرات‌ها را متهم به «مهندسی انتخابات» می‌کند.

 

چرا شمارش آرا در ایالت‌های کلیدی آمریکا طولانی شد؟

این پایگاه با اشاره به این موضوع که طولانی شدن روند انتخابات قابل پیش بینی بوده، می‌نویسد «اما تاخیر در اعلام نتایج تا حدود بسیاری قابل پیش بینی بود؛ اغلب به دلایل خاص هر ایالت که بر اساس نظام انتخاباتی آمریکا، هر ایالت روند رای گیری خاص خود را دارد.»

 

چرا شمارش آرا در ایالت‌های کلیدی آمریکا طولانی شد؟

 

این گزارش در بخش دیگری می‎گوید «در کالیفرنیا به عنوان پرجمعیت‌ترین ایالت بلافاصله به نفع بایدن نتایج اعلام شد، اما چنین بیانیه‌هایی در واقع به جای بیانیه‌های رسمی، اعلام رسانه‌ها بوده و این به معنای آن است که دریافت تصویری دقیق‌تر از ایالت‌هایی با رقابت تنگاتنگ زمانی بسیار طولانی‌تر را می‌طلبد.»

«کتی بوک‌وار»، مسئول ایالت پنسیلوانیا می‌گوید «هرچه رقابت نزدیک‌تر باشد اعلام نتایج طولانی‌تر خواهد بود.»

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *